Agility tävlingskurs, löp

I veckan började Tiza löpa, vilket jag blev lite chockad över, brukar de inte hoppa över ett löp efter valpning? Egentligen skulle Tiza inte börja löpa först i slutet av november. Eller är det vanligt att det ändras efter tiken fått valpar?
I alla fall så provade vi att gå till agilitykursen trots löpet, och vi fick vara med, som tur var! Först och främst fick vi bygga upp en bana, vi banvandrade och sedan körde vi bara halva banan. Annika (instruktören) talade om vad vi kunde förbättra och vad som var bra osv. Vi utökade till hela banan, vi rättade våra fel och körde om. Till sist fick vi köra en "framförbytesbana" som bestod av fyra hopphinder och en tunnel. Jätteroligt var det, vilken fokus Tiza hade, vilken fart, och vilken arbetsmotor! Hon gjorde mig så glad att det blev roligare för oss båda, jag var lättad vilket gav rätt signaler till henne. Vilken stjärna till hund jag har! Fortsätter hon såhär är vi redan tävlingsklara, sen var det bara det där med mina tävlingsnerver som förstör allt...


Mattes stjärna! ♥

Kommentarer
Postat av: Sofia

När Alice valpade A-kullen (i mars) så började hon löpa i september (dvs normal lång tid mellan löpen), det var andra löpet efter valpningen som hon drog ut 2 månader.... Då skulle vi ju para henne igen så det vart en lååång väntan...

2011-08-22 @ 16:06:14
URL: http://amazingselmas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0