Målning av Mila

Kom på att jag har glömt bort att visa upp målningen jag gjorde på Tizas vita valp Mila. Vi hade ett projekt i skolan på bilden där vi skulle göra minst en målning som vi sedan skulle ställa ut i konsthallen som ligger i biblioteket här i Nynäshamn. Jag började med att göra en oljemålning med en blomma med en fjäril på. Men efter att ha arbetat igenom den under en lång period och det var tid kvar tills utställningen bestämde jag mig för att göra något nytt. Efter mycket tänkande kom jag på när jag satt och kollade igenom valpbilderna att jag skulle måla av en av valparna. Att jag just valde Mila var inte av någon speciell anledning utan för att jag hade en bild på henne som jag verkligen fastnade för, med tanke på att fånga en valp i ett riktigt bra fotografi inte alltid är det lättaste. 

 
Min målning av Mila (dock är inte bakgrunden tänkt att föreställa den verkliga. Sen har målningen vissa effekter
som tyvärr inte syns på bilden, tack vare mobilkamera)


Fotot jag utgick ifrån



Min blommålning, tyvärr även dåligt ljus på denna bild pga mobilkamera..

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Tack för födelsedagskalaset Jossan,men vi glömde ju att sjunga... Hoppas du får det riktigt kul på avslutningsbalen.

Vad fina målningar! Pernilla och Julia är ju också väldigt duktiga på att måla så det finns kanske ngn konstnärlig ådra i släkten.

Det var kul att träffa Tiza också. Hon är en sådan otroligt trevlig perro.

Åsa

2011-06-05 @ 10:10:18
Postat av: Jossan

Tack själva för att ni kom och för presenten!



Jossan

2011-06-05 @ 12:32:08
URL: http://tizaperro.blogg.se/
Postat av: Annika Ekstedt

HejJossan, vilken otroligt fin bild du målat av

Mila. Hon är verkligen en jättemysig hund som vi är såotroligt glada över. Jag känner igen det där med flaxande öron, precis det har Mila när hon kommer kutande. Hon kommer att älska agility, hoppar redan över små träd och grenar när vi ute i skogen. Gillar att undersöka allt och blir alltid tokglad när någon i familjen kommer hem. Hon kissar på sig varje gång. Hon är så gott som rumsren nu. Nå´n olycka händer väl då och då, men det ör ju vårt fel, inte hennes. Hon älskar vatten och har börjat bli kompis med en av familjens två katter. De stryker sig mot varandra och katten¨, Svea, klättrar bara precis så högt så att Mila kan nå henne. Retsticka. Vi ska åka till Tvååker och ställa ut henne i juli. Men det spelar ingen roll vad en domare eventuellt tycker. För oss är hon finast i världen. Jag ska mejla bilder till Åsa så Mila får synas som en lite större valp precis som sina syskon. /Ha det gott. Annika och Ellen

2011-06-07 @ 20:14:21
Postat av: Jossan

Hej Annika och Ellen!

Tack så mycket! Vad kul att höra att allt går bra med Mila! Det låter som om hon är väldigt lik mamma Tiza i tempramentet och energin, så otroligt härligt! Tiza älskar också agility, något som är perfekt för voffsingar som de, då de får springa, hoppa och visa vad de går för. Jättekul att höra att allt går bra, och det är så otroligt kul att alla är så nöjda med sina valpar. Hoppas vi ses någon gång framöver så man får se den lilla sötnosen! Ha det så bra!

Jossan

2011-06-08 @ 16:19:32
URL: http://tizaperro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0