Sommarlov

Förra veckan gick allt i ett, i tisdags var det dags för 9ornas avslutningsbal. En kväll man aldrig kommer glömma, alla var finklädda, vi fotograferades, minglade, åt tre rättersmiddag, dansade vals och hade tillsist lite galnare dans! I onsdags hade vi en härlig dag med klassen hos min mentor, där vi red häst, och umgicks med varandra. Och tillsist i torsdags var det den sista dagen i grundskolan, vi marscherade ut från skolan en sista gång och stod sedan på scenen och sjöng vår avslutnings låt "Graduation song" samt "Den blomstertid nu kommer", vi fick rosor av 6 åringarna och sedan hade vi vårt sista avsked och betygsutdelning i klassrummet. 13 MVG och 4 VG fick jag i slutbetyget, och nu har jag lämnat skolan som jag har gått på i 10 år. Känns konstigt att börja om på nytt, det känns som att man har byggt upp någon slags trygghet till grundskolan efter 10 år i samma klass 9B. Men livet går vidare och i höst börjar jag på Samhällsprogrammet med media inriktning på nynäshamns gymnasium.
Hundträningen är betydligt förbättrad efter att jag gått på sommarlov, agility har vi hunnit med och även en hel del lydnad. Det märks på Tiza att hon verkligen behöver jobba och använda hjärnan. Men nu har vi cirka 2 månader på oss, med en massa träning, även om det ska in en hel del annat där också!

Min underbara klass! (jag står dock och tittar in i en av 10 andra kameror..)


Skolavslutningen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0