Tiza

Dålig uppdatering var det här, men nu kommer ett inlägg och lite bilder. Träningen går det lite sådär med, lydnaden är vi i fullgång med. Det enda vi har problem med är fokusen på linförigheten, vad ska man egentligen göra för att få henne fokuserad på mig och inte på allt annat, visst Tiza går brevid och tittar upp ibland men hon tittar större delen av tiden ner i marken eller åt ett helt annat håll. Jag har försökt med att låta gladare, ha jättegott godis, kasta boll efteråt, och det funkar ett litet tag men sen kommer samma visa igen... förutom det har vi bara lite småfix, samt lite platsliggning som vi knappt har tränat. Agilityn däremot är det lite värre med, tiden har inte räckt till. Jag är inne i slutspurten i nian nu, två veckor innan slutbetygen sätts och då finns det tyvärr inte alltför mycket tid över, och tyvärr är vår brukshundsklubb lite svår att ta sig till utan bil så då gäller det att någon av mina föräldrar ska ha tid samtidigt som jag. Jaja, i sommar, eller rättare sagt om ett par veckor kommer vi igång på riktigt! :) Idag tog jag med mig kameran ut och fotade både Tiza och ett körsbärsträd, så otroligt vackra är de nu när de har slagit ut!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0