Agility

Länge sedan jag uppdaterade här, men mycket har kommit emellan och bloggandet har fått läggas åt sidan för ett tag. Vi har återigen efter ett litet jul- och nyårsuppehåll kommit igång med ridhus agilityträningen. Tiza är för tillfället inne i en period då hon har så mycket energi och bussug att hon inte har fokusen på banan utan drar iväg och försöker få igång de andra hundarna att busa med henne. Detta är inte särskilt uppskattat av vissa, eftersom hon även skäller när hon ska försöka få igång en annan hund. Jag önskar att hon kunde vara som hon är några månader om året, hon är så fantastiskt duktig, lydig och underbar. Jag försöker att aktivera henne med annan träning när vi inte kör agility så att hon inte ska bli understimulerad, men inget verkar fungera. Antar att det bara är en period nu som hon är såhär, men jag vill komma igång med tävlandet, vilket är näst intill omöjligt just nu..
Min underbara bästa lilla TurboTiza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0